Mai multa tehnologie

Tehnologie

Mai multă tehnologie

Energie controlată

Grupul PSA Peugeot Citroën îşi continuă cercetările în scopul furnizării utilizatorilor de motoare care oferă performanţa suplimentară, dar care poluează mai puţin.

Reducerea emisiei de gaze răspunzătoare de efectul de seră reprezintă o prioritate: motoarele diesel HDi, dotate cu sisteme pentru controlul poluării, şi motoarele pe benzină cu injecţie directă, proiectate şi produse de către Peugeot, combină plăcerea condusului cu protejarea mediului.

Sunt explorate şi alte direcţii, ceea ce duce la apariţia de sisteme hibrid care permit reduceri în consumul de combustibil de până la 35%. Celula de combustibil, care foloseşte hidrogenul, reprezintă o soluţie inteligentă pentru viitor, printr-un consum diminuat şi reduceri ale emisiilor de gaze dăunătoare. Şi explorările continuă.

Motorul şi cutia de viteze

Consum de combustibil mai mic şi mai curat, performanţă mărită, reducere semnificativă a zgomotului. Vehiculele Peugeot combină eficienţa energetică şi plăcerea condusului. Cercetările grupului în domeniul protejării mediului continuă cu dezvoltarea Filtrului de Particule.

Motoarele HDi vor evolua beneficiind de o combustie şi de un management al combustibilului mai uniforme.

Motorul HDi şi cutia de viteze auto-adaptativă vor comunica prin tehnologia multiplexing. Cutia de viteze auto-adaptativă controlată electronic, condusă prin sistemul Tiptronic Porsche, selectează automat unul dintre cele 32 de moduri de schimbare a vitezelor, pentru a se adapta stilului de condus al şoferului. Din poziţia inteligentă “Driver”, este posibilă selectarea facilităţii “Tiptronic system Porsche” şi adoptarea unui stil de condus activ, ca în cazul condusului manual.

Aerodinamica

În vântul modernităţii

Pentru a reduce consumul de combustibil, a limita emisiile, a reduce zgomotul produs de curenţii de aer ce se formează în jurul vehiculului şi a îmbunătăţi siguranţa, grupul PSA Peugeot Citroën a achiziţionat unul dintre cele mai sofisticate tunele pentru curenţii de aer din lume. Acesta poate reproduce diferite fenomene aerodinamice şi acustice la care sunt supuse vehiculele, simulând condiţiile de drum reale.

Această facilitate creează condiţii optime ce permit testarea aerodinamicităţii vehiculelor şi fac posibilă examinarea efectului unui ansamblu de curenţi din directii diferite asupra stabilităţii direcţiei. Vehiculul este aşezat pe o platformă rotativă cu care este orientat la un anumit unghi faţă de curentul de aer. Aceasta înseamnă că se poate simula rularea pe o autostrada cu 130 km/h în condiţiile unui vânt lateral de 60 km/h.

Tipuri alternative de motoare

Exploatarea de noi resurse

Prin tipuri alternative de motoare înţelegem proiectarea de propulsoare care utilizează alte surse de energie decât motorină şi benzină. Dezvoltarea acestora este crucială pentru ecologie.

De câţiva ani, compania a monitorizat potenţialul hidrogenului şi întocmeşte un program dedicat Celulelor de Combustibil (PAC). Programul PAC cuprinde trei proiecte:

  • cercetarea ştiinţifică,
  • dezvoltarea unui vehicul PAC echipat cu o celulă de combustibil şi capabil să înmagazineze hidrogen,
  • crearea unui generator electric PAC de 60 kw, potrivit pentru aplicaţii auto.
Aceasta a dus la crearea lui Peugeot H2O, un vehicul pentru stingerea incendiilor antrenat electric care foloseşte o celulă de combustibil cu hidrogen.

Peugeot continuă aceste cercetări, iar dezideratul de a simplifica şi miniaturiza tehnologia PAC a dat naştere unui vehicul compact, sportiv, de înaltă tehnologie şi interesant: Quark.